حتما شما نیز از شنیدن نام کرونا و این که این ویروس چموش هر روز به گونه ای جدید و با جهشی تازه خودنمایی می کند خسته شده ایم. مدت زیادی شده است که کرونا دست از سر ما انسان ها بر نمی دارد. این ویروس در هر بار با جهشی تازه که خطر آفرینی اش را بیشتر می کند ظاهر می شود. گونه های چینی، انگلیسی، برزیلی، هندی، انواع دلتا و... برخی از جهش های این ویروس خطرناک هستند. ویروسی که هر روز خیلی ها را درگیر یا قربانی می کند. درست است که خیلی ها می توانند از پس آن برآیند و زحمات کادر فنی و پرستاری بیمارستان ها باعث می شود که روزانه تعداد زیادی از مبتلایان به بهبودی برسند. اما نمی توان از این آمار وحشناک و شمار بالای قربانیان گذشت. مرگ هر انسانی بر اثر کرونا در هر جایی که باشد و با هر نژادی باشد برای ما دردناک است و هیچ کس دوست ندارد شاهد این اخبار منفی کرونایی باشد.

خیلی از ما از این جهش های تازه کرونا می ترسیم. به همین تصمیم گرفتیم در این مطلب کمی در این باره صحبت کنیم که آیا می شود از پس این گونه های نوظهور برآمد؟ چه کنیم تا در این ایام خطرناک سالم بمانیم و شاهد ابتلای خود و اطرافیانمون در اثر این ویروس نباشیم.

 

تحت هیچ شرایطی به سفر تفریحی نروید

همه خسته شده ایم و دوست داریم با یک سفر خانوادگی و یا دوستانه کمی حال و هوای خود را بهتر کنیم. اما این سفر در این شرایط بحرانی کرونایی اصلا به صلاح نیست. اگر تحمل نکنیم این شرایط سخت تمام نمی شود و چرخه انتقال ویروس ادامه دار خواهد بود. تنها قطع زنجیره انتقال است که می تواند راهکاری باشد برای از بین رفتن کرونا و این که گونه های جدیدتری از آن نیاید. پس بهتر است درخانه بمانیم و زمان خود را به جای سفر رفتن با کارهایی مثل مطالعه، نقاشی و... پر کنیم. با تمام شدن دوران کرونا مانند گذشته هر زمان که بخواهیم و هر چند بار که بخواهیم می توانیم به سفر برویم.

 

تغذیه مناسبی داشته باشید

بهتر است از نوشیدنی های گیاهی که باعث تقویت قوای بدن و سیستم ایمنی بدن می شود استفاده کنیم. نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گیاهی انرژی زا گلبول های سفید و سیستم ایمنی ما را قوی تر می کند. همچنین بهتر است به جای استفاده از نوشابه های گازدار و خیلی کنار وعده های نامناسب از سالاد و ماست استفاده کنیم. استفاده از غذاهای مقوی در هفته مثل خوراک لوبیا، آبگوشت و دیگر غذاهای سنتی و مفید ما را در برابر این ویروس چموش ایمن تر می کند. همچنین توصیه می شود از خرید فست فود و مصرف غذاهای سرخ کرده تا جای ممکن در این ایام پرهیز شود.

 

بیشتر کارهای ممکن را آنلاین انجام دهید

سعی کنید در خانه بمانید و کارهایی را که می توانید بدون مراجعه به مراکز و جاهای شلوغ انجام دهید در خانه انجام دهید. تنها با وصل شدن به اینترنت می توانید بیشتر امور بانکی خود را انجام دهید و نیازی به مراجعه به شعبه بانک نداشته باشید. ثبت نام کودک خود در کلاس های تفریحی را می توانید به صورت اینترنتی انجام دهید. به جای این که او را به کلاس های نقاشی و... بفرستید از مهارت هایی که می تواند به صورت آنلاین فرا بگیرد برای او استفاده کنید. می توانید خرید مایحتاج روزانه را نیز به صورت اینترنتی انجام دهید.

 

از ماسکهای قوی تر استفاده کنید

گونه های جدیدتر کرونا اگر در محیط وجود داشته باشند احتمال بیشتری دارد که دیگران را درگیر و مبتلا کنندو ممکن است مجبور شوید برای خرید نان و یا برخی مایحتاج خود به نانوایی که ممکن است جمعیت زیادی آنجا باشد و یا فروشگاه ها بروید. در این اماکن ریسک ابتلا بسیار بالاست. توصیه می شود دو ماسک ساده سه لایه را همزمان استفاده کنید. در صورتی که برای شما ممکن است نیز می توانید از ماسک هایی با لایه های بیشتر مثل ماسک سه بعدی که تعداد لایه های ملت بلون (فیلتر کننده) بیشتری دارد استفاده کنید.

 

تحت هیچ شرایطی میهمانی نروید و میهمانی نگیرید

بهتر است از ملاقات های مجازی استفاده کنید. رودرواسی را کنار بگذارید. اگر کسی می خواهد به منزل شما بیاید قاطعانه بگویید که به خاطر شرایط سخت کرونا نمی توانید در خدمت او باشید. این بدین خاطر است که او را دوست دارید و نمی خواهید اتفاق بدی بیفتد. همچنین رفتن به هر گونه میهمانی را فراموش کنید. بگذارید این دوران سخت تمام شود.

 

روحیه خوبی داشته باشید

بهتر است با فکر کردن با چیزهای مثبت روحیه خود را حفظ کنید. یادتان باشد که داشتن روحیه قوی و اعتماد به نفس بالا به شما کمک می کند حتی اگر ویروس وارد بدن شما شود بتوانید با آن مبارزه کرده و آن را شکست دهید. درست است که این شرایط سخت است اما هنوز هم اتفاقات خوب زیادی هر روز می افتند. هنوز سالم هستید و در این شرایط سخت از کرونا پیروز شده اید. خانواده و دوستانی دارید و فرصت دارید تا فرداهای بهتر را ببینید. پس درگیر فکر کردن بیش از حد به سختی های این ایام نشوید. به خصوص اگر مادر و یا پدر هستید بهتر است قوی باشید تا فرزندان شما حال روحی خوبی داشته باشند. آنان در سنی هستند که به روحیه نیاز دارند. همچنین اگر ببینند پدر و مادر که الگوی آن ها هستند در این شرایط ناامید هستند در آن ها اثر بدی خواهد گذاشت.