یکی از محصولاتی که در زمان کرونا به عنوان محصول مکمل برای افزایش حفاظت در برابر ویروس معرفی شده است شیلد صورت است. محصولی ساده که در مراکز درمانی نیز در جاهایی که خطر میکروبی و ویروسی بالایی وجود دارد استفاده می شوند. کالایی که یک طلق منحنی شکل متناسب با منحنی صورت دارد و به کمک یک قسمت پلاستیکی به همین شکل ثابت شده است. همچنین به کمک کش یا بند به پشت سر وصل می شود. این وسیله با پوشاندن صورت از بالا تا پایین به کاهش خطر ابتلا به کوید نوزده یا کرونا کمک زیادی می کند.

شیلد حتما باید همراه با ماسک استفاده شود. استفاده از شیلد بدون ماسک نمی تواند به کاهش خطر ابتلا به کرونا کمک کند. چرا که از هر طرف باز است و نمی تواند عبور ویروس را فیلتر کند. اما ترکیب شیلد و ماسک می تواند یک ترکیب قوی برای کاهش خطر کرونا به حساب بیاید.

در زمان کرونا با برداشتن برخی از محدودیت ها به مردم این اجازه داده شده است که برای رفت و آمد به محل کار خود از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند. اما هستند کسانی که شرایط استفاده از وسیله نقلیه شان را ندارند و یا اصلا وسیله ای ندارند. این افراد ممکن است مجبور باشند برای رفت و آمد از مترو و اتوبوس و تاکسی استفاده کنند. وسایل حمل و نقل عمومی نیز از نظر میزان جمعیت قابل پیش بینی نیستند و گاها جمعیت زیادی در آن ها وجود دارد. یکی از مواردی که استفاده از شیلد بسیار مفید است در همین وسایل حمل و نقل عمومی است. اگر ناچارید در کنار افراد دیگر در مترو و اتوبوس و تاکسی باشید بهتر است علاوه بر ماسک شیلد هم داشته باشید.

در مواردی که ناچار هستید برای خرید مایحتاج روزانه و یا کالاهایی که مورد نیاز خودتان یا خانواده است به فروشگاه بروید بهتر است از ماسک و شیلد به صورت همزمان استفاده کنید. این کار به کاهش خطر کرونا کمک زیادی خواهد کرد. در فروشگاه ها نیز ممکن است تعداد افراد زیاد باشد و خطر ابتلا زیاد باشد. پس بهتر است پروتکل ها با دقت بالا رعایت شوند.

بانک ها و سایر ادارات و مراکز خدماتی نیز از محل های خطرناک هستند. بهتر است هنگام حضور در آن ها موارد بهداشتی و پروتکل ها با دقت بالایی استفاده شوند. استفاده از شیلد در این محیط ها بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود. خیلی از کارمندان و کسانی که در این جاها کار می کنند نیز خود شیلد می زنند تا بیشتر در امان باشند.

هنگام رفت و آمد در هر جایی و در زمان حضور در هر جایی که جمعیت زیادی وجود دارد و یا در مواردی که باید فاصله کمی با دیگران داشته باشید نیز شیلدها بسیار به کمک شما می آیند.

دقت کنید که علاوه بر ماسک و شیلد موارد دیگر گفته شده را نیز رعایت کنید. ضدعفونی کردن و شستن مکرر دست ها همچنان اهمیت زیادی دارد و باید بسیار مورد توجه قرار داشته باشد. تا جای ممکن از رفت و آمد بیرون از منزل باید پرهیز کرد و در خانه ماند. خرید کالاهای مورد نیاز بهتر است به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام شود. داشتن فاصله اجتماعی مناسب با دیگران نیز بسیار مهم است و باید فاصله ایمنی و خوبی در بیرون از منزل با دیگران داشته باشیم.