ممکن است تست هر یک از ما در این روزها به هر دلیلی مثبت شود. علی رغم این که رسانه ها بارها و بارها در طول روز و به طور مکرر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآور می کنند باز هم خیلی از ما رعایت نمی کنیم و گرفتار می شویم. همچنین ممکن است یکی از اطرافیان ما و یا کسانی که به تازگی دیده ایم ناقل بوده باشد و ما را نیز کرونایی کرده باشد. در این صورت و اگر تست کرونای شما مثبت شد بهتر است هر چه سریع تر به خانه بروید و دوران قرنطینه را شروع کنید. در این مدت کارهای زیر را انجام دهید تا زودتر خوب شوید.

 

در خانه بمانید و تا زمان بهبودی خارج نشوید

اگر تست کرونای شما مثبت شده است (دقت کنید که ممکن است علائمی هم نداشته باشید اما تست شما مثبت بوده است) باید به خانه بروید و دوران قرنطینه را شروع کنید. تا زمانی در حدود 14 روز یعنی دو هفته باید استراحت کنید. پس از این که این مدت تمام شد و باز هم تست دادید و باز هم تست مثبت شد بهتر است چند روزی دیگر قرنطینه را ادامه دهید و سپس به فعالیت روزمره بپردازید. دقت کنید که در هر شرایطی و حتی اگر کرونا ندارید (برای همه) این مورد وجود دارد که باید رفت و آمد در این روزها را به حداقل برسانند. شما نیز باید این گونه عمل کنید.

 

به یک اتاق جدا بروید

اگر به یک اتاق مجزا نقل مکان کنید و از دیگران یعنی اعضای خانواده تان دور باشید برای آن ها خطر کمتری خواهید داشت. تنها برای رفتن به دستشویی و حمام از اتاق خارج شوید و در این زمان نیز ماسک داشته باشید. استفاده از ماسک سه بعدی که فیلترینگ بهتری نسبت به ساده تر ها دارد در این مدت بیشتر توصیه می شود. اگر نمی توانید به یک اتاق مجزا بروید در خانه ماسک بزنید. سایر اعضای خانه نیز ماسک داشته باشند. همچنین گردش هوا ایجاد کنید. باز کردن پنجره کمک زیادی به کاهش خطر انتقال مجدد می کند.

 

ظرف های غذایتان را جدا کنید

بهتر است سایر اعضای خانه در ظرف هایی که شما غذا می خورید غذا نخورند. در مورد قاشق و چنگال و بشقاب و لیوان که به طور مستقیم با دهان و بزاق ارتباط دارند اهمیت ماجرا بیشتر است. ظرف ها پس از استفاده به دقت ضدعفونی و شسته شوند.

 

غذاهای پروتئین دار برای تقویت بدن

استفاده از جوجه کباب و غذاهای خانگی پخته شده مثل سوپ ها از جمله سوپ مرغ و سوپ هایی که در آن از آب قلم استفاده شده است باعث می شود که بدن شما قوی تر شود. در نتیجه بهتر می تواند با ویروس جنگندگی داشته باشد. فست فود و غذاهای سرخ کردنی را در این مدت از برنامه غذایی خود حذف نمایید. در این مدت تنها غذاهای سالم و مقوی استفاده شود.

 

دستشویی و حمام

شیرآلات و جاهایی که فرد کرونایی در زمان استفاده از سرویس بهداشتی و حمام با آنها تماس داشته است باید با ضدعفونی کننده پاکسازی شوند. دستشویی و حمام پس از استفاده کردن فرد کرونایی در مدت زمانی در حدود پانزده دقیقه تا نیم ساعت توسط سایرین مورد استفاده قرار نگیرد.

 

مصرف میوه افزایش پیدا کند

بهتر است به خوبی میوه بخورید تا بدن شما با ویتامین های طبیعی به خوبی قوی تر شود. استفاده از میوه هایی که ویتامین سی بیشتری دارند مثل پرتقال و لیمو شیرین بسیار عالی است. میوه های مقوی دیگر مثل موز و انبه را نیز بیشتر استفاده کنید.

 

انجام کارهای خسته کننده ممنوع

ورزش کردن و کارهایی که تجرک جسمانی زیادی دارد و باعث می شود شما خسته شوید را کنار بگذارید. بدن شما به این انرژی برای جنگیدن با ویروس نیاز دارد. با از دست دادن این انرژی ممکن است سیستم ایمنی شما قدری ضعیف شود و خدای نکرده اتفاق بدی بیفتد.

 

خوب بخوابید و استراحت کنید

در این مدت باید به خوبی استراحت کنید و خواب خوبی داشته باشید. شب ها بیش از حد بیدار نمانید. تا زمانی که خواب شما تکمیل نشده است و هنوز دوست دارید بخوابید. این کار باعث می شود که زودتر بهبود پیدا کنید. ممکن است کمی بدن شما نسبت به روزهای دیگر خسته تر باشد. درست مانند زمانی که سرما می خورید. باید خواب خوب و به اندازه ای داشته باشید تا این دوران زودتر سپری شود.

 

در این مدت کسی به ملاقات شما نیاید

در زمانی که شما درگیر کرونا هستید از دیگران بخواهید که به خانه شما نیایند. کسی نباید در این مدت با شما دیدار حضوری داشته باشد. چرا که ممکن است برای او خطرناک باشد. فرض کنید به سفری به دور دست رفته اید و در این سفر که سفر سلامتی است کسی نباید به دیدار شما بیاید.

 

افزایش روحیه

یکی از موارد بسیار مهم در بهبودی همه بیماری ها داشتن روحیه ای مثبت و قوی تر است. اگر شما خود را ببازید و نگران باشید مطمئن باشید نتیجه خوبی نخواهید گرفت. در این مدت به موارد مثبت و خوبی که دارید فکر کنید. موسیقی های انرژی بخش و شاد گوش کنید. کارهای هنری انجام دهید. می توانید با مطالعه کمی زمان را لذت بخش تر بگذرانید. سعی کنید اخبار گوش ندهید. شنیدن اخبار جز شنیدن موارد منفی و نگران کننده که برایتان خوب نیست چیزی ندارد. با گوش نکردن به اخبار هیچ چیز مهمی را از دست نمی دهید. اگر خبر فوری و مهمی باشد دیگران همیشه ما را با تماس تلفنی از آن باخبر می کنند.